ההגדרות השתנו ונשמרו בהצלחה
צור קשר

מה זה מד מומנט דיגיטלי ואיך משתמשים בו?

פברואר 25, 2022

אנשים רבים יודעים מהו מומנט אבל אינם מסוגלים להסביר את תכליתו בתמציתיות מבלי להסתבך בפיזיקה מכנית. מתן הסבר פשוט שקל להבין מטריד פיזיקאים רבים, מהנדסים וטכנאים מוטוריים במשך כמה עשורים. יחד עם זאת, מדריך זה מפרק את המושג מד מומנט דיגיטלי על מנת לסייע לכם להבין בדיוק מה זה.

מומנט מוגדר כ'מקבילה סיבובית של כוח ליניארי', כך שבתיאור כמה מומנט מייצר מנוע, הכוונה היא לכוח סיבובי. נתון המומנט שחל מנוע מציג את כמות הכוח המקסימלית שהוא יכול לספק.

איך משתמשים במד מומנט דיגיטלי?

מטרת מד מומנט דיגיטלי היא להפריד את הניחוש מלמידת האופן בו יש להגדיר מפתח מומנט באופן נכון עבור עבודה מסוימת. מפתחי מומנט דיגיטליים מוודאים שתמיד תהיה הגדרת המומנט הנכונה לעבודה בהישג יד, מה שיוביל לפחות בעיות בעתיד.

מד מומנט דיגיטלי משמש ברוב המקרים במתקני ייצור שבהם דיוק מופלג הוא המפתח, אבל ניתן להשתמש בו גם למטרות אחרות. בשלב הראשון, יש להגדיר את ערך המומנט במפתח המומנט הדיגיטלי. רוב הדגמים כוללים כפתור "SET" עם חצים למעלה או למטה שמאפשרים לשנות את ערך המומנט.

התאמת מד מומנט לצרכים האישיים

בשלב הבא יש לתכנת את מד המומנט כדי לשלוט בתגובות האותות "Go" ו-"No Go". יש להגדיר את הסף העליון והתחתון למטרות בטיחות ובקרת איכות.

זה השלב בו נבדקת הקריאה. רוב מפתחות המומנט הדיגיטליים משתמשים באור ירוק כדי ליידע שהמומנט הנכון הושג. נורה אדומה מציינת שהמומנט לא היה באזור הנכון.

איך להשתמש במפתח מומנט מתכוונן?

מפתח מומנט מתכוונן בסגנון קליק הוא כלי פשוט אשר ניתן להשתמש בו לביצוע התאמות לרכבים או לכל סוג אחר של מוצר כבד. למרות שהתהליך השימוש מעט שונה מהשלבים המשמשים להפעלת מד מומנט דיגיטלי, אלו השלבים הדרושים לכיול מפתח מומנט מתכוונן ושימוש בו לביצוע עבודות:

בשלב הראשון בוחרים את הסוג המתאים של מפתח מומנט לביצוע העבודה. מפתח מומנט חצי אינץ' או מפתח מומנט 3/8 אינץ' יכולים להתמודד עם רוב העבודות כמו תיקוני מנועים, אטמי ראש, צמיגים ובלמים. מפתח מומנט בגודל רבע אינץ' עשוי להיות אידיאלי לעבודות מדויקות יותר.

כיוון נכון

עם בחירת הסוג הנכון של מד מומנט דיגיטלי, ניתן להשתמש בו לכוון ראוי של מפתח הברגים. לעתים יש לכוונן את ידית המפתח על ידי שחרור בתחתית וסיבוב עד שה-"O" תואם את מפרט המומנט הנכון.

אתם אמורים לראות סימונים ברורים מעל אחיזת הידית שמציינים אילו מפרטי מומנט זמינים. עכשיו יש להדק את השחרור בתחתית, כך שמפתח המומנט ינעל בהגדרה הנכונה. בשלב הסופי יש להניח את מפתח המומנט במקומו כדי לבצע את ההתאמה. מסובבים את מפתח המומנט עד השמעת שתי נקישות, שפירושן שהושגה כמות המומנט הנכונה.

דילוג לתוכן