ההגדרות השתנו ונשמרו בהצלחה
צור קשר

סיבות נפוצות לקניית מערכות מיזוג VRF

פברואר 2, 2022

מערכות זרימת קירור משתנה, או מערכות מיזוג VRF, הופכות לפתרון מיזוג אוויר פופולרי יותר ויותר עבור פרויקטים של בנייה מסחרית ובנייה למגורים ברחבי הארץ. הם מציעים יתרונות רבים שיכולים להתממש על ידי אדריכלים, מהנדסים, קבלנים ומשתמשי קצה.

חלק מהיתרונות כוללים יעילות אנרגטית, התקנה גמישה ובקרות מקומיות עבור משתמשי קצה. נציגי השירות של חברה שמייצרת ומשווקת פתרונות מיזוג אוויר מציגים כמה סיבות חשובות לקניית מערכות מיזוג VRF.

אבל ראשית חשוב להבין מהי מערכת זרימת קירור משתנה

אנשים רבים שמעו על מערכות מיזוג VRF ותוהים לגבי מאפייניהן. מערכות אלו קיימות כבר עשרות שנים, והן נחשבות למערכות מיזוג האוויר המועדפות באירופה, יפן, סין, ובחלקים אחרים של העולם כבר די הרבה זמן. במהלך עשר השנים האחרונות. טכנולוגיית מיזוג אוויר VRF הפכה להיות פופולרית יותר ויותר גם בישראל.

בדומה למערכות מיזוג אוויר מרכזיות קלאסיות שמשמשות לחללים מסחריים, מערכות מיזוג VRF מקררות אוויר ומבוססות על קירור, תוך שימוש ביחידות מעבה חיצוניות ויחידות סליל מאוורר פנימיות. אבל הדמיון בין שני סוגי המערכות נעצר בנקודה זו.

עכשיו בואו נבין רגע את ההבדלים ממערכות המיזוג הקלאסיות

במקום יחידה אחת גדולה ורועשת שמפיצה אוויר בכל החלל, מערכות מיזוג VRF כוללות מספר מטפלי אוויר קטנים יותר שניתן לשלוט בהם בנפרד ולהעביר אותם חזרה למערכת אחת. המונח זרימת קירור משתנה, או VRF, מתייחס ליכולתה של המערכת לשלוט בכמות נוזל הקירור שזורם לכל אחד ממטפלי האוויר הקטנים האלו.

טכנולוגיית VRF חדשה ומתוחכמת זו מספקת קירור וחימום, ואפילו את שניהם בו זמנית לאזורים שונים בחלל. השימוש במספר יחידות פנימיות מספק את היכולת ליצור אזורים שניתנים לשליטה בנפרד. חוץ מזה, מערכות מיזוג VRF אלו שקטות מאוד וחסכוניות באנרגיה, מכיוון שהמדחס שפועל על מהירות משתנה, מתפקד רק בקיבולת הדרושה לתנאים הנוכחיים.

אזורים אידיאליים להתקנת מערכות מיזוג VRF

בבניינים מסחריים או בבתי מגורים גדולים, בהם עלויות מיזוג האוויר גבוהות, בעלי עסקים ובעלי בתים בוחרים יותר ויותר בהתקנת מערכות מיזוג VRF, כמו למשל באזורים הבאים:

  • מגורים יוקרתיים
  • מסעדות
  • חנויות
  • חללי משרדים.

יעילות אנרגטית

מערכות מיזוג VRF משתמשות בפחות אנרגיה מכמה סיבות. המערכות מיועדות לספק בדיוק את כמות הקירור הדרושה לתנאים הנוכחיים, מה שאומר שהן פועלות בתדירות ובקיבולת נמוכה.

מערכת מיזוג אוויר VRF מיועד גם ללכידת חום מתהליך הקירור ולבצע בו שימוש חוזר באזורים אחרים שעשויים להזדקק לחימום.

חימום וקירור בו זמנית

מערכות מיזוג VRF לוכדות חום שיורי שנספג מהאוויר במהלך תהליך הקירור, ומפנות את החום הזה לחלקים אחרים של הבניין שזקוקים לחום, מה שאומר שאתם יכולים לקבל מיזוג אוויר קר בסלון לאירוח, בזמן שאתם  מחממים את חדר השינה שבו התינוק ישן.

אפשרות נוספת היא לחמם בחורף משרדים קרירים, ולהפעיל מיזוג אוויר קריר בחדר הישיבות המרכזי למפגש גדול.

דילוג לתוכן