ההגדרות השתנו ונשמרו בהצלחה
צור קשר

בדיקה תרמוגרפית – כל הפרטים החשובים

אוקטובר 18, 2022

בדיקה תרמוגרפית היא טכניקת הדמיה לא פולשנית שיכולה לזהות בעיות בחילוף החומרים בגוף. הוא משתמש באור אינפרא אדום כדי למדוד את חום הגוף והוא משמש בדרך כלל לזיהוי סרטן, מחלות עור וסוכרת בין מצבים אחרים. תרמוגרפיה קיימת כבר למעלה מ-100 שנים אך עדיין לא יושמה בתעשיות רבות מלבד דרמטולוגיה. עם זאת, עם סיוע בינה מלאכותית, יש כיום דרכים בהן ניתן להשתמש בתרמוגרפיה בתחומים אחרים כגון שיווק ומכירות.

בדיקה תרמוגרפית – הסבר עליה

תרמוגרפיה היא טכניקת הדמיה לא פולשנית המודדת את חום הגוף באמצעות אור אינפרא אדום. הוא משמש בדרך כלל לאיתור סרטן או מחלות עור. בדיקה תרמוגרפית היא סוג של הדמיה רפואית המשתמשת בקרינה תרמית כדי לזהות הבדלי טמפרטורה בגוף. זוהי חלופה לשיטות הדמיה מסורתיות כמו צילומי רנטגן ו-MRI.

תרמוגרפיה היא פרוצדורה לא פולשנית המשתמשת באור אינפרא אדום כדי לייצר תמונות של פני הגוף, בהן ניתן להשתמש לצורך אבחון ותכנון טיפול.

לתרמוגרפיה יש יישומים פוטנציאליים רבים, כולל:

הדמיה אבחנתית למחלות כמו סרטן, סוכרת, דלקת פרקים ומחלות לב;

הערכה לא פולשנית לפני הניתוח של בריאות העור;

טיפולי מחט יבשים; ועוד!

סוג של הדמיה רפואית עם שלל שימושים

בדיקה תרמוגרפית היא סוג של הדמיה רפואית המשתמשת באור אינפרא אדום ליצירת מפת חום של הגוף. בדיקה זו יכולה לזהות אזורים של דלקת ונזק לרקמות בגוף. הבדיקה התרמוגרפית ידועה גם בשם הדמיה תרמית. הוא שימש לראשונה במלחמת העולם השנייה על ידי צבא ארה"ב כדי לזהות שיגורי טילים אוויר-קרקע, אך מאז הוא שימש למטרות אחרות כמו זיהוי סרטן וגידולים.

בדיקה תרמוגרפית משתמשת באור אינפרא אדום כדי למפות את שינויי הטמפרטורה בגוף, שמתורגמים לאחר מכן לתמונות. הסריקה אינה כואבת ואורכת כ-10 דקות להשלמתה, מה שהופך אותה לאופציה פופולרית עבור מטופלים שאינם מרגישים בנוח עם סוגים אחרים של סריקות כגון סריקות MRI או CT. בעצם סריקה תרמוגרפית בהחלט תהיה בעלת חשיבות רבה עבור אנשים בכל רחבי העולם.

תרמוגרפיה היא שיטת הדמיה רפואית המשתמשת בחום שנוצר על ידי הגוף כדי ליצור תמונות של המבנה הפנימי שלו, כגון זרימת דם, טמפרטורה ורמות חמצן באיברים. תרמוגרפיה משמשת בתחומים רבים כולל רפואה, הנדסה ובנייה. זה יכול לשמש לניטור חולים עם מחלות כרוניות או פציעות שאינם מסוגלים לשתף פעולה עם בדיקות הדמיה אחרות כגון סריקות CT או MRI.

הבדיקה התרמוגרפית היא סוג של הדמיה רפואית המשתמשת בקרינה אינפרא אדומה למדידת הטמפרטורה של חלקים שונים בגוף. ניתן להשתמש בבדיקות תרמוגרפיות לאיתור גידולים, דלקות ומצבים אחרים המשפיעים על זרימת הדם. הם משמשים גם במחקר רפואי כדי ללמוד כיצד הגוף מגיב למחלות, תרופות או טיפולים מסוימים. הבדיקה התרמוגרפית היא סוג של הדמיה רפואית המשתמשת בקרינה אינפרא אדומה למדידת הטמפרטורה של חלקים שונים בגוף.

דילוג לתוכן