ההגדרות השתנו ונשמרו בהצלחה
צור קשר

הוספיס לאי ספיקת לב – לפרידה נעימה ומכובדת

אפריל 25, 2022

הוספיס הוא מקום בו חולים סופניים יכולים למות בכבוד. המטרה של מקום כמו הוספיס לאי ספיקת לב, היא לאפשר לחולים באי ספיקת לב ליהנות מאיכות חיים גבוה בימים האחרונים שלהם ולקבל את כל הטיפולים הרפואיים שהם צריכים. במקום מסוג זה חולי לב יכולים לקבל את מלוא תשומת הלב שהם צריכים ולקבל טיפול רפואי מותאם אישית למצב הרפואי והרגשי שלהם.

הוספיס לאי ספיקת לב – למי זה מתאים?

הוספיס לאי ספיקת לב מתאים לחולים באי ספיקת לב. מחלה זו יכולה להיות קשה מאוד וכואבת ולגרום לסבל רב. אם אדם קרוב לנו סובל מאי ספיקת לב אנחנו צריכים לתמוך בו ולהיות שם בשבילו. ההתמודדות עם מחלה זו יכולה להיות לא פשוטה וחשוב מאוד שנעניק לאדם שאנחנו אוהבים מעטפת קרובה ויחס אישי. אנשים שסובלים מאי ספיקת לב יכולים לסבול מכאבים רבים ומקושי רב לבצע פעולות יומיומית ובסיסיות כמו נשימה, הליכה או אכילה.

למה חשוב לעזור לאוהבים שלנו למות בכבוד?

חשוב לעזור לאוהבים שלנו למות בכבוד ולהיפרד באופן מכובד מהעולם. הוספיס לאי ספיקת לב יכול לסייע לאנשים שאנחנו אוהבים למות בתנאים נוחים יותר. לא תמיד יש לנו איך את הדרך או התנאים המתאימים לטפל באדם חולה בבית שלנו. אם אנחנו צריכים לטפל באדם שחולה מאוד ואנחנו לא יכולים לעשות זאת בבית שלנו ואנחנו לא רוצים מצד שני שהוא ימות בבית חולים – כדאי לנו לאשפז אותו בהוספיס בו הוא יקבל את כל התנאים והיחס האישי.

האם מיתה בהוספיס מתאימה לכל אחד?

מיתה בהוספיס לא מתאימה לכל אחד – אלא רק לחולים סופניים שברור להם ולצוות הרפואי שאין יותר איך לעזור להם מבחינה רפואית. ההתמודדות עם מחלות סופניות יכולה להיות קשה מאוד לא רק מבחינה פיזית אלא גם מבחינה רגשית. הוספיס לאי ספיקת לב יכול לספק מגוון שירותים משלימים כמו שירותי ייעוץ רגשי של עובדים סוציאליים או פסיכולוגים. ההתמודדות עם מחלה סופנית היא לא פשוטה וחשוב לדעת להתמודד איתה באופן שיאפשר לאדם החולה לסיים את חייו בכבוד והשלמה עם עצמו והאופן שבו הוא חי את חייו וקיבל בהם בחירות והחלטות שונות.

בסופו של דבר, מוות ממחלה הוא דבר שלא נהוג לדבר עליו בשיח הציבורי. מי שיש לו קרוב משפחה שחולה במחלה סופנית חייב לדעת להתמודד עם המצב בין אם רוצה או לא. ההתמודדות עם מחלה סופנית של בן משפחה יכולה להיות לא פשוטה וחשוב מאוד לדעת לקבל עזרה מאנשי מקצוע מתאימים. הוספיס יכול לספק לנו ולאנשים שאנחנו אוהבים שחולים במחלה סופנית מעטפת מחבקת ומעצימה שתסייע לנו להתמודד עם הימים האחרונים של המחלה – עד לסוף הבלתי נמנע, עם הרבה כבוד, רגישות, חמלה ואהבה.

 

דילוג לתוכן