ההגדרות השתנו ונשמרו בהצלחה
צור קשר

החשיבות של בדיקת ממוגרפיה

ספטמבר 20, 2022

היום המודעות לכל מה שקשור לסרטן השד כבר הרבה יותר גדולה מאשר בעבר. לכן ברור מדוע היום נשים עוברות הרבה יותר בדיקות, שכן הוכח בצורה חד משמעית: גילוי מוקדם מציל חיים. כאן בדיוק נכנסת לתמונה אותה בדיקה שאומנם נשים רבות סולדות ממנה, אך היא חשובה ביותר: בדיקת ממוגרפיה. בדיקת הממוגרפיה היא אותה בדיקה שבמסגרתה ניתן לאתר גושים שונים בשד אשר בבדיקה ידנית לא תמיד אפשר לאבחן. בנוסף, היום בדיקות ממוגרפיה מספקות לנו עוד ועוד פרטים אודות הגוש, שכן בעזרת בדיקות כאלה הרופאים יכולים להבין על איזה סוג של גוש מדובר. זו בדיוק הסיבה שבגללה כל אישה, החל מגיל חמישים, מוזמנת לעשות ממוגרפיה, ולעיתים גם הרבה לפני כן. משמעות הדברים היא שאם גם את חשה כאבים, תחושה מוזרה, אי נוחות או שאבחנת גוש בשד, רצוי מאוד שתפני להמשך הטיפול.

 

איפה אפשר לעשות בדיקת ממוגרפיה?

 

מטבע הדברים, ככל שהמודעות לחשיבות של בדיקות ממוגרפיה הולכת וגדלה, ניתן לעבור את הבדיקות האלה בהרבה יותר מקומות. זו בדיוק הסיבה שבגללה חשוב מאוד לבדוק את הדברים לעומק, שכן יש טעם. לבחור מכון כמה שיותר מוביל לבדיקה. בדיקת ממוגרפיה, כמו כל בדיקה אחרת, אפשר לעשות בצורה מקצועית יותר או פחות. לכן, אם את חוששת, אם קיים חשד כלשהו או שאת פשוט רוצה לעשות בדיקה שגרתית, חשוב מאוד שתפני אל מקום מומלץ. משמעות הדברים היא שבהחלט כדאי יהיה לבדוק מראש על איזה מכונים שבהם ניתן לעשות בדיקות כאלה המומחים ממליצים. יש טעם לבדוק, למשל, עד כמה המכשור מקצועי ועד כמה מי שיעשה לך את הבדיקה באמת מנוסה. כל הפרטים האלה, אפילו אם הם נראים קטנים, יכולים לשפר את המצב בצורה משמעותית ביותר ולהבטיח שהבדיקה תתבצע בצורה מקצועית.

 

מה צריך לעשות עם תוצאות הבדיקה?

 

אי אפשר לדבר על בדיקת ממוגרפיה ולא לדבר גם על השאלה מה עושים כאשר התוצאות מתקבלות. לכן, אם גם את חוששת מהעניין הזה, חשוב שתביני: התוצאות מתקבלות יחסית מהר. כמו כן, הן עוברות לרופא המטפלת ואת גם יכולה ליצור קשר כדי לקבל תשובה מוקדם יותר. במידה ויש בעיה כלשהי, או שנשלחת לעשות את הבדיקה כי מראש היה חשד לממצא, הרי שהרופא מיד ייצור איתך קשר. יש אפשרויות שונות להמשך טיפול שביניהן ניתן יהיה לבחור, וכמובן שכל מקרה נבדק לגופו. העניין הוא שבמקרים רבים גם השלב שבו מתגלה הבעיה חשוב ומשפיע על המשך הטיפול. לכן חשוב להבין: אין מקום לדחות את הדברים. אם יש בעיה או שאת חושדת שיש בעיה, חשוב מאוד לפנות אל כירורג שד. הוא יעשה לך בדיקת ידנית ובהתאם להתרשמות שלו הוא יוכל להחליט האם להמליץ לך לעשות בדיקת ממוגרפיה בדחיפות או לא.

דילוג לתוכן