ההגדרות השתנו ונשמרו בהצלחה
צור קשר

השאלות שחשוב לשאול לפני שבוחרים מיטות זוגיות

יוני 7, 2022

אדם מבוגר מבלה במיטה בין 6 ל-8 שעות מדי יום, כלומר בין רבע לשליש מהחיים. אמנם ברוב הזמן אנחנו "רק" ישנים, אבל מאחר שלשינה תקינה ועמוקה מספיק יש השפעה עצומה, לטובה כמובן, על איכות החיים, ומצד שני שינה לא נכונה עם יקיצות מרובות עלולה לגרום לעייפות של ממש ואפילו פגיעה בתפקוד המערכת החיסונית – כדאי מאוד להשקיע במיטה איכותית. בפרט כך הדבר כשבוחרים מיטות זוגיות שאמורות לספק מקסימום שביעות רצון לשני בני אדם. בכתבה זו תמצאו טיפים שיעזרו לכם להגיע להחלטה הטובה ביותר האפשרית.

האם יש לכם מזרן?

כשיש מזרן איכותי, וקונים "רק" בסיס מיטה, מידות המיטה מן הסתם כבר נקבעו מראש – בהתאם למידות המזרן הקיים. במקרים אחרים, ההמלצה היא לקנות מיטות רחבות ידיים, כלומר קווין סייז (170 ס"מ X 200 ס"מ) או אפילו קינג סייז (190 ס"מ X 220 ס"מ). מחקרים רבים גילו שככל שהמיטה גדולה יותר, כך קטן הסיכוי להפרעות לשינה, כלומר למצבים שבהם תזוזות בצד אחד של אותן מיטות זוגיות מייצרות תזוזה של המזרן גם בצד השני וכתוצאה מכך האדם מתעורר, או לא ישן עמוק מספיק.

מצד שני, אם חדר השינה מצומצם יחסית, ההמלצה היא "להסתפק" במיטה צנועה יותר כדי לא לחסום את הגישה אל המיטה משני צדדיה, ולא ליצור תחושת מחנק בחדר.

האם יש צורך בארגז מצעים?

מחירי הנדל"ן מזנקים מעלה מעלה כבר יותר מעשור, ובקצב מואץ, ועל כן כל מטר רבוע שווה סכום כסף גבוה מאוד. במציאות שכזו, כדאי כמובן לנצל היטב כל חלל בדירה. בחלק מהמקרים השטח שמתחת למיטה כלל לא נמצא בשימוש ורק צובר אבק – כשקונים מיטות זוגיות כדאי לשקול דגם עם ארגז מצעים (שאותו ניתן לנצל לאחסון פריטים שונים, כמובן, ולאו דווקא מצעים).

איך מיטות זוגיות שונות משפיעות על מראה חדר השינה?

השאלה הבאה היא איך כל מיטה זוגית שמתאימה מבחינה פונקציונלית משתלבת בעיצוב הנוכחי של חדר השינה. באופן טבעי יש מבחר רחב של דגמי מיטות זוגיות, וכל אחד מהם מייצר אווירה אחרת – כך למשל מיטות מעץ מלא יובילו ליצירת אווירה כפרית בחדר השינה, מיטה מתכווננת חשמלית מתאפיינת במראה היי-טקי, ועוד אופציות מבוקשות הן מיטת וינטג' וגם מיטה מינימליסטית.

מהי מסגרת התקציב?

כמעט כל החלטה בימינו כוללת התייחסות גם לפן הכלכלי. מיטה זוגית ברמה גבוהה היא מוצר לא זול, אם כי אסור לשכוח שמדובר בפריט שילווה אתכם למשך שנים רבות – אם הוא איכותי כמובן – כך שהחישוב המדויק הוא פריסת העלות למשך לפחות 10-15 שנים (גם אם כמובן התשלום עליה יושלם תוך זמן קצר יותר). השוואת מחירים בין מספר חנויות, של מיטות שעונות לכל הקריטריונים הקודמים, תסייע להגיע למיטה טובה במיוחד מבלי לפרוץ את מסגרת התקציב.

דילוג לתוכן