ההגדרות השתנו ונשמרו בהצלחה
צור קשר

ילדים עם הפרעות קשב וריכוז: טיפים להורים לתמיכה בילדיהם

מאי 4, 2023

הפרעת קשב וריכוז (ADHD) היא הפרעה נוירולוגית הפוגעת בילדים ובמבוגרים, ומאופיינת בהיפראקטיביות, אימפולסיביות וחוסר תשומת לב. הורים רבים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז מתקשים לשלוט על התנהגות ילדם, מה שעלול להוביל לתסכול וללחץ.

אבל החדשות הטובות הן שיש כמה אסטרטגיות יעילות שהורים יכולים להשתמש בהן כדי לעזור לילדם עם ADHD להצליח, ומאמר זה מציג טיפים להתמודדות עם ילדים עם הפרעות קשב וריכוז.

ילדים עם הפרעות קשב וריכוז זקוקים לשגרה

ילדים עם הפרעות קשב וריכוז נהנים מאוד משגרה, מכיוון שכך הם מרגישים בטוחים ויכולים לשלוט בסביבתם. שגרה זו צריכה לכלול זמני ארוחות קבועים, שעת שינה וזמנים ספציפיים עבור שיעורי בית, משחק ופעילויות אחרות.

יש להקפיד להציג את לוחות הזמנים של השגרה באופן גלוי, באמצעות תרשים או לוח זמנים חזותי, ולערב את הילדים ביצירת השגרה, כך שאם הילד לא רוצה ללמוד, למשל, לוח הזמנים המעוצב שהוא עזר ביצירתו, יסייע לו לציית לשגרה שנקבעה.

הסביבה צריכה להיות רגועה

ילדים רבים עם הפרעות קשב וריכוז מתמודדים עם הסחות דעת, ולכן חשוב לספק סביבה מובנית הממזערת את הסחות הדעת, עם הפחתת הרעשים, העומס והסחות דעת אחרות בסביבת ילדכם. יצירת אזור לימוד ייעודי עבור שיעורי בית ומשימות אחרות יכולה גם להיות מועילה.

חלוקת המשימות לצעדים קטנים

ילדים עם הפרעות קשב וריכוז מתקשים להתמודד עם משימות שדורשות תשומת לב מתמשכת או שהן כרוכות בביצוע שלבים מרובים.

לכן, במקום שהורים יתהו למה הילד לא מקשיב, הם יכולים לפצל את המשימות לשלבים קטנים יותר שניתן לבצע, ובכך לסייע לילד להרגיש פחות מוצף ויותר מוצלח. ניתן גם לספק רמזים חזותיים או הוראות כתובות כדי לעזור לילדך לזכור כל שלב.

קביעת שגרת פעילות גופנית

לילדים רבים עם הפרעות קשב וריכוז יש אנרגיה מוגברת, ופעילות גופנית יכולה להיות מוצא מצוין לשחרור אנרגיה זו, לכן מומלץ לעודד את ילדכם להשתתף בפעילויות ספורט, ריקוד או פעילויות גופניות אחרות שהם נהנים מהן, ובכך לתמוך גם בשיפור המיקוד והקשב.

קבלת תמיכה מקצועית

ניהול ADHD יכול להיות מאתגר, וחשוב לפנות לתמיכה מקצועית בעת הצורך. רופא הילדים ימליץ על אפשרויות הטיפול, כולל תרופות, טיפול התנהגותי או שילוב של שניהם, ומומלץ גם לבקש תמיכה ממטפל המתמחה בעבודה עם ילדים עם הפרעות קשב וריכוז.

בשרה התחתונה, התמודדות עם ילדים עם הפרעת קשב וריכוז דורשת סבלנות, הבנה ואסטרטגיות יעילות

עם ביסוס שגרה, יצירת סביבה נטולת הסחות דעת, שימוש בחיזוקים חיוביים, פירוק משימות לצעדים קטנים, קביעת לוחות זמנים לפעילות גופנית וחיפוש תמיכה מקצועית בעת הצורך, ההורים יכולים לעזור לילדם עם ADHD להצליח.

הנקודה שחשוב לזכור היא שכל ילד ייחודי, כך שייתכן שיידרש ניסוי וטעיה על מנת למצוא את האסטרטגיות המתאימות ביותר לילדכם.

דילוג לתוכן