ההגדרות השתנו ונשמרו בהצלחה
צור קשר

לא קונים נכס בלי השוואת משכנתאות מקיפה

פברואר 24, 2022

הרגע הזה שבו מבינים שסוף סוף אחרי שנים של עבודה קשה, תכנון וחיסכון אפשר לקחת משכנתא, הוא רגע מלהיב ומרגש שרבים חולמים עליו. למעשה, אפשר לומר שזהו שלב בחייו של כמעט כל אדם שחי בישראל, ששואף לנכס משלו, יציבות ובלי להיות תלוי בבעלי דירות כאלו ואחרים. כדי להחליט איזו משכנתא הכי משתלם לקחת, השוואת משכנתאות בין הצעות שיתקבלו ממקורות שונים תהיה הכרחית. כשכל המידע והנתונים מסודרים לפנינו, יהיה קל הרבה יותר להסיק מסקנות ולפנות למשכנתא המדויקת עבורנו.

השוואת משכנתא עושים רק אחרי שמקבלים אישור

אולי לא ידעתם זאת, אבל הרבה לפני שמתחילים להחזיר את התשלומים החודשיים על המשכנתא, צריך בכלל לקבל אישור משכנתא. מדובר בתהליך מסורבל מעט שאם ניגשים אליו נכון, אפשר רק להרוויח. ולכן, נשימה עמוקה! אתם תראו שעם השוואת משכנתאות לצד ביצוע פעולות שונות מהצד שלכם, התוצאה תהיה משכנתא שיושבת עליכם בול. שנתחיל?

כאמור הדבר הראשון אותו יש להמציא, הוא אישור עקרוני למשכנתא. המשמעות שלו היא שהבנק מאשר ומסכים לתת לכם משכנתא, וניתן לקבל אותו לפני או אחרי שמוצאים נכס שנראה לנו פוטנציאלי. ההמלצה היא באופן כללי, לעשות זאת לאחר שמוצאים נכס ומקבלים עליו את כל הפרטים, שכן אז האישור מהבנק יהיה מדויק יותר ונכון יותר, מדוע? כיוון שאינכם רוצים לגלות חלילה שחתמתם על נכס שאינכם מסוגלים להתחייב עליו.

האישור המדובר נשאר בתוקף לכמעט חודש, כך שיש לכם מספיק זמן לצאת לדרך ואולי אפילו לסגור את עסקת חייכם. חשוב לציין שלבנק יש זכות לשנות ואפילו לבטל את תנאי המשכנתא לאחר שעובר פרק הזמן המינימלי שהוגדר. במצב זה, יש להגיש את המסמכים ולהגיש את הבקשה מחדש.

כעת כשאנחנו מכירים ומודעים לנקודה הזו, אפשר להרחיב אודות הדרך הנכונה להגיע למשכנתא מבחינת סדר, השוואת משכנתאות והצגת הנתונים, וכמובן התקשורת מול הבנק:

  • אל תוותרו על המידע היקר – הפגישות מול הבנקים מלחיצות ובעיקר מסתוריות מאוד, שכן הנציגים מדברים ומדברים, ובעיקר משתמשים בהגדרות ומושגים מקצועיים שעבור מי שלא מגיע מהתחום, נשמעים כמו סינית. מה שמומלץ לעשות זה כמובן לקרוא מעט מידע מקצועי בכל נושא המשכנתאות בכדי ללמוד ולהכיר את ההגדרות הבסיסיות. כשתגיעו לפגישות, אל תהססו לשאול כל מה שרק עולה על דעתכם; על ביטוחים ועמלות, על ריביות, תנאי תשלום, ואפילו על הטבות שלעתים מגיעות ללוקחי המשכנתאות. מי יודע, אולי תופתעו לטובה.
  • סדר בנתונים – סביר שאתם עומדים לקבל כמה הצעות ממקורות שונים. כפי שאמרנו הדרך הטובה ביותר להבין מהי המשכנתא הנכונה עבורכם היא להשוות בין הנתונים שמתקבלים. מובן שלפני ההשוואה צריך לעשות סדר, והדרך לעשות זאת היא פשוט מאוד באמצעות טבלת אקסל אליה ייכנס כל המידע שהתקבל. בעזרת האקסל אפשר גם לבצע חישובים שונים.
  • זמן ההשוואה – ישבתם מול נציגי הבנקים, ארגנתם את כל המספרים והנתונים המפחידים וכעת מתקבלת תמונה כללית וברורה יותר של האופציות שעומדות בפניכם. את ההשוואה מומלץ לבצע לא רק באמצעות אקסל, אלא בשילוב מחשבוני משכנתא אותם אפשר למצוא בקלות ברחבי האינטרנט. זה ממש פשוט; בסך הכל עליכם להזין את הנתונים שהמחשבון מבקש, ובלחיצת כפתור תקבלו מידע כגון גובה המשכנתא שהכי משתלם לכם, משמעות תמהיל המשכנתא ועוד מידע המבוסס על נתונים הקשורים למצב הכלכלי שלכם, תכניות לעתיד ועוד.

משכנתא לוקחים רק עם ייעוץ מקצועי

אלמנט חשוב נוסף בתהליך קבלת המשכנתא הוא הייעוץ המקצועי. לא תאמינו כמה פלאים יוכל לעשות ביקור אצל יועץ משכנתאות. מדובר באדם שחי, נושם ומכיר היטב את עולמן של המשכנתאות, ואתם תוכלו רק להרוויח מכל הידע העשיר הזה שלו. לאחר שיבחן את מצבכם, את התקציב שלכם, הדרישות שלכם וההצעות שקיבלתם, יוכל לבצע השוואת משכנתאות מדויקת ומקצועית יותר ולהכווין אתכם לדרך הנכונה. בשורה התחתונה, ייעוץ משכנתאות יוכל לחסוך לכם אלפי שקלים ויותר, ולהפוך את העסקה למשתלמת הרבה יותר.

מוכנים לעסקה הכי גדולה בחייכם עד כה?

נכון, משכנתא היא הרבה כאב ראש בתהליך מסורבל שלעתים מלווה בסטרס וחוסר הבנה וידיעה של המצב. אבל זה ממש לא צריך להיות ככה! כעת כשגם אתם יודעים מה עליכם לעשות כדי להשיג את העסקה המשתלמת ביותר, כל שנותר זה רק לצאת לדרך. זכרו שלא מדובר בעוד מסע שופינג, אלא ברכישה הכי גדולה שכנראה עשיתם בחייכם עד לרגע זה.

אם כן, המטרה היא להגיע לרגע החתימה כשהתנאים שאתם חותמים עליהם הם האופטימליים והטובים ביותר שתוכלו לאפשר לעצמכם. זכרו שהכל מתחיל בכם; ברצון ללמוד ולהכיר את התחום, ברצון לקבל ליווי מקצועי מאדם שמגיע מהתחום, וכמובן גם בנכס שאתם מכוונים אליו. השתמשו בכל הכלים שברשותכם והבטיחו לעצמכם שההתחייבות הזו, שהינה כאמור לטווח ארוך מאוד, לא תהווה עול עליכם בשום צורה. אלא רק עוד שלב בדרך להגשמת החלום לרכישת נכס פרטי משלכם.

דילוג לתוכן