ההגדרות השתנו ונשמרו בהצלחה
צור קשר

למה חשוב לשכור מטפלת סיעודית

אוקטובר 4, 2022

תהליך ההזדקנות הוא איננו פשוט לאף אחד. גם לקשישים שנאלצים להתמודד עם שינויים משמעותיים ביכולות שלהם, וגם למשפחות שדואגות ליקרים להם ולבריאותם תוך שמירה על שגרת החיים הרגילה שלהם. בשל כך יש חשיבות גדולה מאוד לקבלת החלטות שיועילו למשפחה ויקלו על ההתמודדות לכולם. אחת ההחלטות הטובות ביותר שאפשר לקחת לטובת המשפחה כולה היא לשכור מטפלת סיעודית.

 

מה צריך כדי לשכור מטפלת סיעודית?
במדינת ישראל יש חוק האומר כי קשישים, נכים ואנשים נוספים שהוכרו כזכאים לקצבת סיעוד, יכולים לבחור להנות מסיוע של מטפלת סיעודית אישית שתגיע ישירות לביתם ותעזור בפעולות היומיומיות שאולי הם מתקשים לעשות בעצמם. למעשה, כאשר מתחילים להיווצר קשיים בפעולות שנחשבות לנו יחסית פשוטות כמו רחצה או הכנת אוכל, זה בדיוק הזמן להתחיל לחשוב על לשכור מטפלת סיעודית. המטפלת יכולה לדאוג לכל הדברים, קטנים כגדולים, שיאפשרו לקשיש הנעזר בה חיים שלווים ונוחים, וגם תבטיח למשפחתו רוגע לגבי שלומם של הוריהם היקרים בזמן שהם מנהלים את חייהם שלהם, מבלי להצטרך לפגוע בשגרה כדי לדאוג למצרכים, לניקיונות או לאוכל – לכל אלה דואגת המטפלת הסיעודית בצורה הטובה והמקצועית ביותר. בנוסף, גם אם הקשיש מצליח לעשות פעולות יומיומיות בעצמו, לפעמים, עם הגיל מגיע גם צורך חזק יותר בחברה ובסביבה חיובית ופעילה מה שלרוב לא בהכרח מתממש ככל שמדובר בגילאים מבוגרים יותר. אם מזהים מצב נפשי ירוד או דיכאון שנגרם ממחסור בתקשורת אנושית, גם אז מומלץ להיעזר במטפלת סיעודית שתוכל גם לארח חברה וליצור תחושה ריגשית טובה.
כמובן שהבחירה במטפלת סיעודית כזו או אחרת נתונה בידי המשפחה, ומומלץ לבחור באחת שכל המשפחה כולה מרגישה איתה בנוח, בהתחשב בעובדה כי היא נכנסת בצורה מסוימת למארג המשפחתי, ומקבלת תפקיד משמעותי בשמירה על ההורים או הסבים שלנו.

אז איך לבחור מטפלת סיעודית?
לעיתים קל להתבלבל לגבי מה הם תפקידיה של המטפלת הסיעודית. יש כאלה שיחשבו שהיא מטפלת בדברים קטנים ושוליים וכי המשפחה יכולה לדאוג לזה בעצמה, ובכך טועה לחשוב שהימצאותה של מטפלת סיעודית הוא מיותר. במקרים אחרים, יכולה להיווצר ציפייה מהמטפלת לדאוג לדברים שהם מעבר לתחומי אחריותה מה שיכול ליצור פער בין מה שחשבנו שצריך לקרות לבין מה שקורה בפועל. השלב הראשון בבחירת מטפלת סיעודית הוא להבין מה הם תפקידיה לפני ששוכרים אותה וכן לערוך איתה מעין תיאום ציפיות שמתאים בראש ובראשונה לשגרת החיים ולצרכים של הקשיש שיעזר בה.
השלב הבא הוא להחליט על הצורך בזמינות שלה. יש מטפלות שמגיעות בבוקר ועוזבות אחר הצהריים, יש כאלה שנמצאות 24/7 ויש כאלה שמגיעות במהלך השבוע אך לא בסופ"שים. יש להחליט מה היקף הטיפול וההשגחה שההורה צריך ולפי זה לשכור מטפלת סיעודית ששעות העבודה מתאימות לה. כמובן יש לקחת בחשבון את העובדה כי ככל שהיקף העבודה עולה כך גם השכר של המטפלת, אך כמו שאפשר לתאר, לבריאותם של היקרים לנו, אין מחיר.
כאשר מדובר על שכר הוגן למטפלת, חשוב גם לזכור שמגיעות להן כל הזכויות הסוציאליות בדיוק כמו לכל אחד מאיתנו. כלומר ימי חופש, ימי מחלה, הפסקות וכו'. יש לוודא עם המטפלת כי הלו"ז הכללי שלה מתאים לשלכם כדי שגם היא תוכל להנות מהזכויות המגיעות לה, וגם אתם תוכלו להיות רגועים ובטוחים שההורה שלכם מקבל את מיטב העזרה שהוא צריך – אם לא מהמטפלת כאשר היא בחופש, אז לפחות מכם שידעתם להתארגן על כך מספיק זמן מראש.
כמובן שכמו בכל הסכם עם אנשי מקצוע, הדרך הכי טובה למצוא מטפלת סיעודית שמתאימה לכם היא דרך המלצות של חברים או מכרים. לרוב הם ידעו לענות לכם על כל השאלות המקדימות שיוכלו לחדד את הבחירה שלכם בצורה טובה יותר, וגם יועיל לכם בלדייק את הצרכים של ההורים שלכם לפי חוויות של אחרים.

 

לסיכום, פעמים רבות מטפלת סיעודית היא האופציה הטובה ביותר כאשר רוצים לדאוג לרווחתם של ההורים או הסבים שלנו, שלאט לאט מתקשים לעשות פעולות רגילות ופשוטות בעצמם. מכיוון שהמטפלת נכנסת למארג המשפחתי בצורה משמעותית, חשוב לבחור אחת שמתאימה לצרכים של ההורה בצורה הטובה ביותר, שתעניק להם את הסיוע שהם צריכים, ולכם את הרוגע בכך שמישהו מעניק ליקרים לכם, את הטוב ביותר.

 

דילוג לתוכן