ההגדרות השתנו ונשמרו בהצלחה
צור קשר

משכנתא פנסיונית – כאשר המשכנתא מתחילה לשלם לכם

נובמבר 24, 2022

אם אם בני הגיל השלישי, ואתם צריכים כסף מזומן בחשבון הבנק שלכם לכל מטרה שהיא, הרי שכדאי לשקול לקחת משכנתא פנסיונית. המשכנתא הפנסיונית היא הדרך שלכם לקבל סכומים גבוהים שיכולים להשפיע מאוד לטובה על איכות החיים שלכם בשנים הבאות, כמו גם לאפשר לכם לתמוך בילדים, במשפחה, ולהגשים חלומות שחיכיתם עימם עד כה.

יותר ויותר בני הגיל השלישי בישראל מגלים את הכלי הפיננסי החזק הזה, ואת העובדה שהם יכולים לגשת לאוצר גדול שהם בכלל לא ידעו על קיומו. בעוד שאף בנק למשכנתאות לא ייתן הלוואת משכנתא רגילה לאדם בגיל השלישי, שכן לא ניתן לבטח את ההשקעה של הבנק אשר חושש להפסיד את כספו, הרי שמשכנתא פנסיונית היא בדיוק הדרך לעקוף את החשש של הבנק, דרך שימוש בערבון, סוג של ביטוח, מאוד מאוד ברור ויציב, והוא הבעלות על הדירה שבבעלותכם.

4 השלבים למשכנתא פנסיונית

כדי לקבל משכנתא פנסיונית אתם צריכים:

  1. לעמוד בתנאים הבסיסיים של המשכנתא הזו, הכוללים בין היתר להיות הבעלים של דירה אשר שולמה במלואה (חפה ממשכנתא וחופשיה מעיקולים) אשר שוויה בשוק עומד על למעלה ממיליון שקלים חדשים, לצד דרישות שונות בהתאם לבנק, כולל, היותכם בגיל השלישי, ועוד.
  2. מציאת יועץ משכנתאות שיש לכם שפה משותפת איתו – חשוב מאוד לבצע את התהליך הזה עם איש מקצוע מומחה, אשר יודע לא רק את הצדדים הטכניים והביורוקרטיים הנוגעים בדבר, אלא גם את הדרך הנכונה לבחור בין המסלולים השונים, וכיצד יש לגשת לעניין הבקשה, אפילו ברמה הבין-אישית של מפגש עם נציגי הבנק.
  3. הגשת מסמכים רשמיים הכוללים, בין היתר, תעודות זהות הלווים, אישור ניהול חשבון בנק ודפי חשבון משלושת החודשים האחרונים, אישור על הכנסה קבועה, נסח רישום טאבו המראה כי הדירה אכן בבעלותכם וכי אין עליה שיעבוד מכל סוג, ועוד מסמכים שונים, בהתאם לרשימה שהבנק יציג לפניכם, ולפני יועץ המשכנתאות שלכם.
  4. כחלק מאישור המשכנתא שלכם, אתם תצטרכו לבחור את המסלול הנכון ביותר למשכנתא, בעזרת יועץ משכנתאות כמובן, ויש כמה מסלולים – וכל אחד עם היתרונות והחסרונות שלו.

כמה כסף אפשר לקבל?

גובה ההלוואה שאתם יכולים לקבל בתור משכנתא פנסיונית לא יכול לעלות מעל ל-45% (ארבעים וחמש) מערך הנכס. הערך הזה לא ניתן לפי המילה שלכם, או לפי מה שהשוק מציע במידה ותשימו אותה למכירה, אלא לפי הערכת השמאי את הנכס, וכשאנחנו אומרים השמאי בה’ הידיעה, אנחנו מתכוונים לשמאי מרשימת השמאים שעובדים עם הבנק. עבודתם חשובה להם, ולמרות שאתם משלמים להם, הם עובדים עבור הבנק, אז אל תתפלאו עם הערכת שוויו של הנכס שלכם מעט נמוכה יותר ממה ששמעתם כששוחחתם, למשל, עם סוכני נדל"ן להוטים.

אם יש לכם דירה ששווה מיליון שקלים, תוכלו לקבל לכל היותר 450 אלף שקלים, כלומר 45% ממיליון, וכן הלאה לי כל ערך.

דילוג לתוכן