ההגדרות השתנו ונשמרו בהצלחה
צור קשר

איך לוגו לעסק תורם להצלחת המותג?

אוקטובר 18, 2022

מהו לוגו לעסק?

בעברית נקרא הלוגו סמליל והוא למעשה אלמנט ויזואלי עיצובי המורכב מגורמים שונים עליהם נרחיב בהמשך. הלוגו משמש לזיהוי ומיתוג העסק בכל התייחסות כזו או אחרת אם בפרסום, באריזה, בחשבוניות, חתימה על מיילים וכמובן – שלט העסק ועוד מקומות רבים נוספים. הלוגו הוא אחד מנכסי העסק והוא ילווה אותו לאורך כל דרכו, כך שיש שיבות גדולה לקיומו של לוגו ואיכותו. למעשה, הוגו תפקידו לשקף לציבור בצורה ויזואלית את ערכי העסק וחזונו. לוגו טוב הוא כזה שייזכר בתודעת הציבור ויאפשר זיהוי מהיר וודאי של העסק, לעיתים אף לכדי העדפה שלו על המתחרים מטעמי איכות, יוקרה ועוד.

למה חשוב ליצור לוגו לעסק?

לוגו לעסק הוא חלק בלתי נפרד מתהליך המיתוג ההכרחי לכל עסק הרוצה להתבסס ולהתפתח בשוק. הלוגו הוא הסמל המסחרי שיוצר את המסר שרוצים הבעלים להעביר ודרכו למשוך לקוחות בצורה עיצובית המסונכרנת בין כל האמצעים השיווקיים השונים.

למה חשוב שהלוגו של העסק יהיה איכותי?

כל יוצר מתחיל או צייר חובב יכול לשרטט לוגו לכל עסק, אך האם זו רמה מספקת להשגת כל המטרות שאליו מכוון העסק? במלאכת יצירת סמלילים יש צורך בחשיבה פרסומית, שיווקית ועיצובית מוקפדת ואין להסתפק בכישרון איור ממספר סיבות:

  1. הלוגו הוא הרושם הראשוני שמקבל הלקוח על העסק.
  2. אלמנטים עיצוביים מתקדמים יבטיחו שימוש ממצה בכל יכולות הלוגו.
  3. הלוגו צריך להתחבר לחזון העסקי ולהוביל אותו.
  4. הבנת השוק וקהלי המטרה נדרשים לעיצוב לוגו אפקטיבי.
  5. הלוגו אינו יצירה חד פעמית אלא אלמנט שיהיה צורך להשתמש בו שוב ושוב ולכן עליו להיות מתאים.
  6. שילוב צבעים וצורות בלוגו משפיעים באופן פסיכולוגי על הקונה הממוצע ויש להבין בתחום כדי ליצור לוגו איכותי.

מה צריך לכלול הלוגו?

לוגו מקצועי ואפקטיבי הוא כזה שישרת את העסק לאורך זמן על ידי ריכוז כלל המסרים באלמנט ויזואלי אחד. מהם אותם מסרים ומרכיבים שהופכים לוגו ללוגו איכותי?

  • אופי העסק, מהותו וחזונו.
  • נראות זכירה ומיוחדת משאר השוק
  • ערכי המותג
  • שילוב נכון של צבע, תמונה, היררכיה ופונטים (או המילים אחרות – שפת מוג מוגדרת)
  • קישור לשם העסק
  • נראות מעניינת ויפה לעין

לסיכום, חשוב לזכור שלוגו לעסק נוצר כדי להישאר ולהוביל כל מסר שיווקי או התייחסות מסחרית של המותג. הלוגו ילך לפני העסק ולכן חשוב להפקיד את יצירתו בידי מומחים לשיווק ועיצוב שימקמו את העסק שלכם בנקודת פתיחה מצוינת. השקעת מאמצים בבחירת חברת מיתוג מקצועית לצד הזמן והתקציב הנדרשים לביצוע עבודה ראויה, היא תנאי חשוב בהקשר הזה.

אנזלביץ – עיצוב לוגו לעסק היא חברה מובילה לעיצוב גרפי המציעה יצירת לוגו מותאמת ויצירתית עבור כל עסק המכיר בחשיבותו של לוגו לעסק ומוכן להשקיע בו.

דילוג לתוכן